Mørbrad i rød karry

mørbrad i rød karry julie på bloggen juliepaabloggen mørbrad i rød karry julie på bloggen juliepaabloggen

Jeg gætter på, at jeg ikke er den eneste, som har de her retter, man bliver ved med at vende tilbage til. Den enkle kødsauce, den gode frikadelle opskrift, og så videre – den her opskrift er en af dem! Retten er hurtig færdig, og det er gør den til en super hverdagsret. Man kan nemt supplere retten med de grøntsager man har lyst til, de skal bare i, efter kødet 🙂 . Jeg har serveret retten med rå blomkålsris og dampet broccoli, så lækkert!

___________________________________________________________________

Mørbrad i rød karry
4 portioner

  • 1 afpudset svinemørbrad
  • Kokosolie
  • 2-4 tsk. rød karrypasta
  • 1 dåse kokosmælk
  • 1-2 tsk. sambal oelek
  • 2 spsk. fiskesovs
  • 2 spsk. sukrin gold
  • ½ tsk. salt
  • Evt. xanthangummi, piskefløde eller neutral flødeost

Skær mørbraden i ½ cm tykke skiver

Varm en wok eller stegepande godt op med olie, og tilsæt den røde karrypasta

Lynsteg kødet 3-4 min

Tilsæt kokosmælk, sambal oelek, fiskesovs, sukker og salt

Kog det sammen ca. 5 min

Jævn eventuelt med xanthangummi, piskefløde eller neutral flødeost

Servér med blomkålsris og broccoli

Skriv et svar

