Lakridsis // Smøris med lakrids

LAKRIDSIS // SMØRIS MED LAKRIDS julie på bloggen juliepaabloggen

Hvis man uddelte medaljer for at bogmærke opskrifter, så var helt sikker chance for at jeg kunne vinde en :D. Min pinterest bugner af opskrifter, jeg gerne vil prøve :). Jeg har længe gerne ville afprøve Nemvejens smøris, og fornyligt fik jeg endelig gjort det – og det har jeg ikke fortrudt! Mine veninder vrængede dog noget på næsen, da de hørte om min smøris. Men jeg også godt forstå, at det lyder mystisk, når man ikke spiser LCHF. Isen er dog virkelig lækker og den høje fedtprocent gør, at isen slet ikke krystalliserer! Jeg er en sucker for lakrids, men er du ikke vild med lakrids, kan du sagtens udskifte det med din yndlings smag!

___________________________________________________________________

Lakridsis // Smøris med lakrids
Ca. 0,5L.

  • 100 g smør
  • 4 æggeblommer
  • 1 tsk citronsaft ´
  • 300 g fløde
  • Vaniljepulver efter smag
  • 1 spsk Sukrin Gold (kan udelades)
  • 4-5 spsk lakridspulver (efter smag)

Smelt smørret ved svag varme. Kassér mælkevallen, det er kun den klare del (ghee) der skal bruges

Kom æggeblommer i en stavblender og blend med citronsaft

Hæld smørret i blenderglasset, lidt efter lidt, imens der blendes – indtil du har en mayonaise

Pisk fløden luftig, piskeriset skal sætte spor – men den skal ikke være helt stiv

Vend mayonaisen ned i piskefløden, tilsæt vaniljepulver og lakridspulver

Gør på ismaskine i 30-40minutter, eller sæt direkte i fryseren*

 

*Mette skriver i sit indlæg, at det ikke er nødvendigt at røre i isen mens den fryser, pga. den høje fedtprocent.

 

LAKRIDSIS // SMØRIS MED LAKRIDS julie på bloggen juliepaabloggen

Skriv et svar

