LCHF Burgerboller

juliepaabloggen julie på bloggen LCHF burgerboller

Puha, så nåede der at gå et halv år, siden jeg sidst bloggede :O . Tiden går bare stærkt! Imellem tiden er jeg blevet færdig som bibliotekar, og fuld i gang med at søge jobs! Nu hvor jeg er jobsøgende, har jeg jo masser tid til at blogge – så nu må jeg hellere se at komme lidt i omdrejninger!

Dette er bloggens anden burgerbolle opskrift (find den første her), den her har en del flere ingredienser – men bollerne er super lækre! Jeg har taget udgangspunkt i FrkSveskes opskrift, men skrevet opskriften som jeg har lavet den! :)Fordelen ved LCHF bagværk er, at man (oftest) ikke skal vente på, at det hæver! Så ikke nok med, at de smager godt, de kan også være klar på lidt over en halv time :D. Bollerne er lidt mindre end de sædvanlige “købe”burgerboller, men jeg var vildt mæt efter to, så lad ikke størrelsen skræmme jer. Vi fik klassiske burgere med bacon, ost, tomat og iceberg– og nå ja, masser af mayo! Det er lidt skægt med den iceberg, der er kun to tidspunkter vi har iceberg i køleskabet, til burgere og tacos! Ellers så syntes jeg det er verdens kedeligste salat, men til de to ting, der hører altså iceberg til!

___________________________________________________________________

Burgerboller
(6 stk.)

  • 4 æg
  • 1 dl creme fraiche 36%
  • 1 dl sesamfrø
  • ½ dl solsikkekerner
  • ½ dl fedtreduceret mandelmel
  • 2-3 spsk FiberHUSK (den gule)
  • 1 spsk Sukrin gold
  • 2 tsk bagepulver
  • 2 tsk salt

Tænd ovnen på 200grader.

Rør alle ingredienserne sammen

Lad dejen hvile i 10 minutter.

Med våde hænder formes seks boller, som sættes på en bageplade beklædt med bagepapir.

Drys bollerne med sesamfrø.

Bag bollerne i ca. 15 minutter.

juliepaabloggen julie på bloggen LCHF burgerbollerjuliepaabloggen julie på bloggen LCHF burgerboller

Skriv et svar

