Blomkålsmos 2.0

  

Den ret, eller tilbehør, er det vel egentlig, jeg har spist mest i 2015 er blomkålsmos! Før LCHF spiste jeg ikke rigtig blomkål, men det er sgu en rigtig LCHF-grøntsag 😀 . Metoden til at lave det, har ændret sig gennem året, i starten kogte jeg – nu bager jeg. Det kan virkelig anbefales, mosen bliver slet ikke vandet. Nogle gange tilføjer jeg bacon, broccoli, ærter eller ost. Mosen er rigtig nem at variere.

___________________________________________________________________

Blomkålsmos 2.0
2 pers.

  • 1 blomkålshoved
  • 2-3 spsk smør eller flødeost (gerne med smag, min yndlings er pikant)

Tænd ovnen på 200grader

Skær blomkålen ud i stykker og kom dem i ovnfast fad, med lidt olie i bunden (så brænder de ikke fast)

Giv blomkålen 20 minutter i ovnen, men tjek efter 15 minutter, om de er begyndt at tage farve. Hvis de er begyndt at tage farve, puttes sølvpapir over.

Stik i stokkene på blomkålen, for at tjekke om de er færdige. Hvis ikke, forlæng med et par minutter.

Den møre blomkål blendes med smør eller flødeost, til den ønskede konsistens opnås!

Skriv et svar

