LCHF koldskål

2015-06-15 21.44.47

Koldskål er bare lige med sommer! Om man så drikker det, eller spiser det med kammerjunker, så er smagen jo bare fantastisk. Jeg har kigget på forskellige opskrifter på LCHF kammerjunker, men så vidt jeg kan forstå, så er der ingen der endnu har knækket koden på kammerjunkerne. Egentlig vil jeg også hellere undvære, end at spise kedelige kammerjunker :D.. Men nu skulle det jo handle om koldskål, og ikke kammerjunker :). Anyways, den her koldskål er virkelig lækker, og ikke mindst mættende! Jeg har taget udgangspunkt i Rikkes opskrift, men brugt de ingredienser, jeg havde i køleskabet!  Jeg glæder mig allerede til jeg skal lave den igen :D.

______________________________________________________________________________________________________

LCHF koldskål
2 portioner

  • 2 dl creme fraiche 38%
  • 1 dl piskefløde
  • 2 æg
  • 1 dl vand
  • 2 spsk friskpresset citronsaft
  • 5 tsk sukrin gold
  • ½ tsk vaniljepulver

Hæld alle ingredienserne i en stavblenderglas, og blend.

Server i glas med sugerør eller i en skål, måske endda med jordbær!

Skriv et svar

