Marineret kylling med chorizo på spyd

2015-02-06 20.15.08-1Kender I det, når man falder over et godt tilbud – og så bare bliver nød til at købe det? :D. Det var tilfældet med den pakke chorizo, jeg brugte til spydene. Det er efterhånden et stykke tid siden jeg købte chorizoen, men har ikke fået den brugt, før jeg fik den ide at sætte den på spyd. Jeg serverede spydene med stegt broccoli og varm ostedip!

________________________________________________

4 spyd, 2 personer

  • 400g kylling (2 fileter)
  • 3 spsk olivenolie
  • 2 tsk hakket hvidløg
  • 2 tsk tørret oregano
  • 2 tsk paprika
  • 1 spsk citronsaft
  • 2 spsk sukrin gold
  • 2 chorizo pølser, skåret i skiver

Bland ingredienserne til marinaden.

Skær kyllingen i tern.

Læg kyllingen i marinaden og lad den marinere i mindst to timer.

Tænd ovnen på 200grader.

Put kyllingen på spyd med chorizo imellem.

Sæt kyllingen i ovnen og steg i 18 minutter.
(Jeg penslede resten af marinaden på efter 6 minutter, efter 12 minutter vendte jeg spydene)

2015-02-06 20.15.05[4]

Skriv et svar

