Sprøde bacon løgringe

2015-01-18 19.15.20

Alle LCHF blogs med respekt for sig selv, har efterhånden en opskrift på bacon løgringe, så det skal jeg da også ha’ (det skal jeg da haaa’ Thorkild). Sorry, sidespor :D. Bacon løgringe er rimelig tit på menuen her i huset, opskriften har bare ikke nået bloggen før nu! Som regel har de været spist, før jeg kunne nå at tage et billede :D. Jeg har lavet dem med både tyktskåret og tyndtskåret (det almindelige) bacon, og det bliver klart bedst med tyndtskåret bacon og det er også nemmest at arbejde med.

________________________________________________

Sprøde bacon løgringe
8 styk

  • 2 store løg
  • 1 pakke bacon = 8 stykker bacon

Tænd ovnen på 200 grader

Skær løget i skiver, jeg bruger mit mandolinjern, på den bredeste indstilling. (dovenskab længe leve!)

Prik det inderste af løget ud, så du har 2-3 ringe tilbage og sno en skive bacon omkring ringen.

Læg ringene på en bageplade med bagepapir på og sæt i ovnen

Efter 30 minutter vender du løgringene og giver dem 7-8 minutter til, hold øje med dem!

Tag ud, spis dem som de er, eller dyp dem i chilimayo.

Skriv et svar

