Sprøde chokolade cookies

2015-01-18 17.20.31

Ja, det er rigtigt, sprøde cookies! Jeg har kigget en del på opskrifter med chokolade cookies og i dag fik jeg endelig bagt nogle. Og de er gode, virkelig gode! Som i, nu ligger vi dem i en bøtte, og stiller den her op på hylden, ellers er de væk 😉 Må nok indrømme, at jeg ikke rigtig troede at man kunne lave sprøde LCHF cookies, men det kan man! De føles lidt kolde i munden (prisen for at bruge sukrin), men smagen overdøver det totalt, vil jeg mene. Umiddelbart, vil jeg tro, at man godt kan bruge lidt mindre sukrin, men det må blive et eksperiment til en anden dag. Jeg lavede en forsøgscookie, både for at teste bagetid og sprødhed, begge blev godkendt. Og nu, mindre sludder og mere opskrift!

2015-01-18 17.20.23

_______________________________________________

12 cookies

  • 100g sukrin gold
  • 45g kakaopulver (bagekakao)
  • 3 æggehvider (jeg brugte pasteuriseret)
  • ½ spsk vaniljepulver
  • 1/4 tsk salt
  • 65g hakket mørk chokolade 85%

    Tænd ovnen på 175grader og varmluft

    Bland sukrin, kakao, salt og vanilje, og pisk derefter æggehviderne i.

    (Dejen skal være en mellemting mellem tyk og tynd)

    Vend den hakkede chokolade i.

    Brug en spiseske og lav 12 klatter på en bageplade belagt med bagepapir.

    Bag i 14 minutter.

    Tag ud, og lad stå i et par minutter, eller til de er nogenlunde faste og flyt dem fra bagepapiret til en bagerist.

    Vent på at de køler af og bliver sprøde!2015-01-18 16.38.47

Skriv et svar

