Bagt blomkålsmos

Bagt blomkålsmos
Før jeg startede på at spise LCHF, spiste jeg ikke blomkål – var overbevist om, at jeg slet ikke kunne lide det! Men så var det, min mor fandt på, at vi skulle lave bromkålsris en gang jeg var hjemme. Og det er jo vildt lækkert, og derfra fik jeg vidst blod på tanden. Jeg har spist helt vildt meget blomkålsmos her på det sidste, lige i øjeblikket er det vidst yndlings tilbehøret! Nå ja, og så kan mosen sagtens spises uden at den er bagt, det tilfører bare lige lidt ekstra!

______________________________________________

Bagt blomkålsmos
4 personer

  • 1 blomkålshoved
  • 150g flødeost med pikant smag
  • Salt og friskkværnet peber
  • Rigeligt revet ost

Tænd ovnen på 175grader

Skær blomkålet i stykker og kog det i rigeligt vand i 15-20min. Mærk efter med en gaffel om det er gennemkogt.

Hæld det kogte blomkål i en sigte og lad det dryppe godt af.

Hæld det tilbage i gryden, kom flødeosten i og blend med stavblender

Smag til med salt og peber

Hæld mosen op i et fad eller kokotter og drys med ost.

Bag i 10min eller til osten er gylden på.

Bagt blomkålsmos

Skriv et svar

