Lækre bagte porrer

2014-04-16 20.12.32

Porrer er helt klart på min top3 over yndlings grøntsager, desværre kommer de som regel i sæt af tre ;). Og det kan altså være lidt svært, at nå at få dem spist, så jeg er altid på udkig efter nye måder at tilberede dem på! Denne opskrift har jeg fundet på Superbrugsens hjemmeside, af alle steder! Jeg skriver den, som jeg lavede retten. Jeg serverede den til kylling, men synes egentlig at man også sagtens ville kunne bruge den til oksekød og gris.

_______________________________________________

Lækre bagte porrer
2 personer

  • 2 store porrer
  • 50-100g bacon i skiver
  • 1/4 potte timian
  • 1 citron
  • 2 spsk olivenolie
  • Friskkværnet peber

Tænd ovnen på 200g

Rens og vask porrerne, del dem i 4-5 stykker og flæk dem på langs Hak timianen groft

Skær bacon i små tern, riv skallen af citronen på den fine side af rivejernet og pres saften ­derfra

Kom porrerne i et ildfast fad og vend det sammen med bacon, timian, revet citronskal, saft, olie og krydr med peber

Bag porene i 20-25min

Skriv et svar

