Chokolade-Rødløgs-Dressing

Jeg indrømmer gerne, at salatdressinger ikke er noget, jeg gør mig så meget i. Ender oftest med bare at spise grøntsagerne neutral – men så var det jeg faldt over denne opskrift fra Urtekram. Desværre ligger jeg hverken inde med hampefrøolie eller økologisk balsamicoeddike – men chokolade det havde jeg da ;). Dressingen er vildt lækker, indtil videre har jeg brugt den på dampede bønner og skivede tomater! I får opskriften som jeg lavede den!

_____________________________________________

Chokolade-Rødløgs-Dressing

  • 1 finthakket rødløg
  • 25g finthakket +70% chokolade
  • 1 finthakket fed hvidløg
  • 2dl olie (jeg brugte rapsolie, men du kan sagtens bruge olivenolie!)
  • 1dl risvinseddike
  • Et lille drys vaniljepulver
  • 5-6 dråber fishsauce
  • Salt og friskkværnet peber

 

Bland alle ingredienserne sammen, og smag til med salt og peber. Dressingen bliver kun bedre af at trække, så lav den om morgenen og brug den til aftensmaden!

Dressingen kan holde sig i køleskabet i to uger.

Skriv et svar

