Porre/ broccoli/ spinattærte

2014-02-20 11.41.31-1

.. Eller bare grøntsagstærte 😀 Egentlig synes jeg det er lidt ‘snyd’ at lægge en opskrift op på endnu en tærte, for jeg putter jo som regel bare noget i – og som oftest rester. Jeg tror den her tærte var blevet ekstra lækker, hvis man havde tilføjet 50g hakkede mandler, det havde lige givet det sidste – men den er nu stadig god! Det med den sædvanlige bund; parmesan og sennep, næste gang jeg laver grøntsagstærte tror jeg, at det skal være med parmesan og pesto – det ville passe så godt til! Havde desværre bare ikke mere grøn pesto, da jeg lavede tærten.

Og, jeg lover det er den sidste tærte i et stykke tid 😀

_______________________________________________

Porre/ broccoli/ spinattærte

Bund:

  • 1 spsk dijonsennep
  • 1 dl(ca 40g) revet parmasan

Fyld:

  • 1 porre
  • 1 broccolihoved
  • 2 håndfulde frisk spinat
  • 4 æg
  • 5 spsk fløde
  • Salt og peber
  • Evt. 50g hakkede mandler

Tænd ovnen på 200 grader

Del broccolien i små buketter. Skær stokken i små tern. Rens porrerne grundigt og skær dem i tynde skiver. Kog broccoli og porrer i letsaltet vand ca. 5 minutter og afdryp dem i en sigte.

Skyl spinaten og hak den

Smør sennepen ud i fadet

Put den revet ost i fadet

Pisk æg og fløde

Tilsæt grøntsagerne, salt og peber

Fordel massen i tærtefadet

Bag tærten i 30 minutter til den er gylden og hævet

2014-02-20 11.37.47_edited

Skriv et svar

