Tomattærte (glutenfri)

2014-02-11 18.35.58

Før jeg begyndte at spise low carb, fik jeg ugentligt tærter – for det er jo en fantastisk både at få brugt sine rester på! Gluten fyldte tærtebunde harmonerer desværre ikke med low carb kost. Så efter mange (mislykkedes) forsøg på low carb tærter, har jeg endelig fundet en som hvis jeg selv skal sige det, er møg god! Den består af sennep og ost og er virkelig nem at lave. Så nu kommer der nok masser af tærter på bloggen 😉 Jeg glæder mig i hvert fald til at ekspermentere med tærteopskrifter!

_______________________________________________

Tomattærte

Bund:

  • 1 spsk dijonsennep
  • 1 dl(ca 40g) revet parmasan
  • Olie

Fyld:

  • 400g blommetomater (gem 3 til toppen)
  • 3 æg
  • 4 spsk fløde
  • frisk rosmarin og timian i gavmilde mængder
  • Olivenolie
  • Salt og peber

Tænd ovnen på 200 grader

Skær tomaterne i kvarte og put dem i en sigte

Skiv de sidste 3 tomater i tynde skiver og læg dem på et stykke køkkenrulle

Smør fadet med olie

Smør sennepen ud i fadet

Put den revet ost i fadet

Vrid tomaterne (så bliver tærten ikke så våd) og læg tomaterne på bunden

Læg de skivede tomater på, og giv dem et let tryk

Krydr med krydderurterne, salt og peber og dryp med olie

Pisk æg og fløde

Hæld æggemassen i og bag i 30 minutter, eller til den er gylden på toppen

tomattærte

2 thoughts on “Tomattærte (glutenfri)

Skriv et svar

