Satay wok med kylling

2014-01-12 19.27.03-1

Jeg elsker, elsker, elsker wokretter! Det er nemt og smager godt! Det er også en god måde at få brugt restegrøntsager! Normalt har jeg flere grøntsager i, men har en kæreste som ikke er ligeså stor grønt-elsker som jeg er 🙂 Jeg har angivet at der skal peberfrugter i – og det er der også, selvom man ikke kan se dem 😛 De kom bare en tur i minihakkeren for kærestens skyld. Den her ret har jeg lavet længe, og jeg elsker virkelig smagen, men! i den oprindelige opskrift er der farin i! Kan så fortælle at retten også fungerer med sukrin gold 😀 Amazeballs! Hvis man ikke har noget sukrin gold, kan man nu sagtens lave retten alligevel – så bliver den bare ikke så sød.

______________________________________________

Satay wok med kylling

2-3 personer

  • Smør til at stege i
  • 3 fed hvidløg, presset
  • 2 spsk sukrin gold
  • 2 kyllingefiletter, i tern
  • 1 løg, skåret i både
  • 1 chili, uden sten, skåret i bittesmå tern
  • 2-3 gulerødder, skåret i tynde stave
  • 2 peberfrugter
  • 1 ds kokosmælk
  • 1 tsk grøn karrypasta
  • 1 spsk peanutbutter, med top på 😀
  • Salt og peber
  • Blomkålsris som tilbehør

 

Smelt smørret i wokken, tilsæt sukrinen, lad det smelte og tilsæt hvidløg og kylling.

Tilsæt løget, chilien og grøntsagerne og lad det stege lidt.

Tilsæt nu kokosmælk, peanutbutter og karrypastaen.

Lad retten småkoge indtil sovsen og grøntsagerne er som du bedst kan lide dem – smag til med salt og peber.

 

2014-01-12 19.27.08

Skriv et svar

