Fatbombs med lakrids

2014-01-11 16.50.35

Så har jeg også fået afprøvet fatbombs – og det er sgu ikke dårligt! Jeg er ikke vild med kokos overhovedet, så næste gang jeg laver dem, vil jeg nok halvere kokosolien og putte tilsvarende mere smør i! Mmmmh, smør . Jeg tænker, at de også kunne være lækre med bær i – hvis man altså ikke er strikt LCHF’er! 🙂

Jeg brugte en isterningform og fik 6 styk – hvilket passer udemærket til mit ‘forbrug’, jeg kan i hvert fald ikke spise mere end een om dagen!

_______________________________________________

  • 50g smør
  • 10g kokosolie
  • 50g 80% chokolade
  • Ca 5g lakridspulver

Smør og olie smeltes, jeg smækkede det bare i microen.

Chokoladen røres i, og får også en lille tur i microen

Fyld massen i silikoneark evt. beregnet til konfekt eller til isterninger.

Kom på køl eller frys til de er størknede.

 

Er man ikke til lakrids, kan man også putte kokosmel, hakkede nødder eller andet spændende i! Brug fantasien! 😀

Skriv et svar

