Jordskokkesuppe

2012-11-27 18.33.18

Ingredienser:
Jordskokker
Porre
Løg
Kartofler
Bouillion
Fløde
Bacon, chili og friske krydderurter til topping.

Fremgangsmåde:
Steg baconen sprød, fjern derefter det meste af fedtet og steg kort de hakkede grøntsager. Kom derefter bouillion i gryden og sørg for at grøntsagerne er dækket med vand. Når grøntsagerne er kogte, tilføjes madlavningsfløde og herefter blendes suppen med en stavblender. Top med bacon, chili og friske krydderurter og spis eventuelt noget lækkert flute til!

2 thoughts on “Jordskokkesuppe

  1. Hej Julie.
    Skøn opskrift. Der findes ikke noget bedre end hjemmelavet suppe på den her årstid, og jordskokkesuppe er helt sikkert en af favoritterne. Eventuelt ville jeg også tilføje hvidløg til suppen, da jeg synes, at hvidløg giver en fantastisk smag. Derudover ville jeg bruge piskefløde i stedet for madlavningsfløde. Jeg er en af dem, der synes der er en kæmpe smagsforskel, så jeg vil hellere spise lidt mindre af det, men at det så smager lige som det skal. 🙂
    Mvh. Malene

  2. Hej Julie
    Supper lækker opskrift det med baconen giver en supper smag jeg brugte frisk rød chilli til at toppe med TAK for en fin opskrift på Jordskokke suppe

Skriv et svar

