Wok med kylling og jordskokker

Jeg har længe gerne ville prøve jordskokker i wokken, efter lidt googling fandt jeg denne opskrift. Jeg skriver opskriften med de ændringer, jeg har lavet 🙂

INGREDIENSER:

400 g. kylling i strimler
3 gulerødder
4 jordskokker
1 rød snackpeber
2 små porre
1 lille rødløg
1 fed hvidløg
1 dl. vand

Soja-sauce blanding:
2 spsk. soja
1 spsk. sødchilisauce
1 tsk. brun farin
1,5 tsk. spidskommen
1 tsk. vineddike
2 fed hvidløg
2 bittesmå chilier (fra egen chiliplante, kan udskiftes med tørret chili)

Serveres med ris. brugte champignon i stedet!

2012-11-01 18.08.56 2012-11-01 18.09.332012-11-01 18.32.09 2012-11-01 18.34.15 2012-11-01 18.40.412012-11-01 18.49.33

FREMGANGSMÅDE:

Soja-sauce:
Bland soja, chilisauce, vineddike, farin, hvidløg, chili og spidskommen godt sammen i en lille skål. Jeg smed det hele i min minihakker Smiley

Wok:

  1. Rengjorte løg, peberfrugt, gulerødder, jordskokker og porre skæres i strimler.
  2. Steg kyllinge-strimlerne i wok’en. Tilsæt derefter hvidløg og rødløg, og lynsteg det hele i 1-2 min.
  3. Tilsæt resten af grøntsagerne og sojablandingen, og lad det koge.
  4. Hæld lidt vand ved og lad det simre videre et par minutter inden servering.
  5. Jeg hakkede 6 champignoner fint og stegte dem på panden, i stedet for at severe ris til.

Jeg synes, det er en fin og ikke mindst nem ret. Det er en anderledes wokret, end dem jeg er vant til at lave – er nok egentlig mere til wokretter med karrypaste og kokosmælk.

One thought on “Wok med kylling og jordskokker

  1. Det ser ud til at være en dejligt velsmagende, omend en smule utraditionel, wokret. Jeg elsker personligt selv wok, og laver dem fortrinsvist også med karry, men vil prøve din version. Sojasaucen ser ud til at være med masser af smag, hvilket jeg personligt elsker.

Skriv et svar

